Status: Femteplads

Odysseus 1 - Fredericia  2½ - 5½

Af Klaus Poulsen,

Det var ellers rigtig fredeligt fra start. Trods holdlederens udmelding om at vi da gik efter de 6½ point, som havde gjort oprykning til en realitet (hvilket jo havde været HELT bims), så var selvsamme (undertegnede) den første til at tage imod et remistilbud, efter bare 5 træk..!?

Så var stilen lagt, og efterfølgende tog/ fik Morten F., Claus O., Søren Berg (der var reserve for Jens) og Morten N. remis, og vi havde dermed 2½ point, og var i praksis sikre på, ikke at komme i nedrykningsfare.

Tilbage sad Brønnum, der gik helt galt i en fin stilling, og måtte opgive, samt Morten A., der beholdt en ofret bonde mod Jens Ove Friis, og herefter helt cool kom til at stå til gevinst.., for så at lave en megafejl og gå mat.

Og til sidst Søren K., der meget chancerigt havde ofret en officer på modstanderens kongestilling. Men det var vist
desværre ikke korrekt..

Så alt i alt det forventelige nederlag mod dem der nu rykker op. Men lidt ærgerligt.

Status er en femteplads, og adskillige der står til et pænt ratingplus. Et overraskende godt resultat, som vi må forsøge at gentage til næste år..

Tor Jun 11 @19:00 -
Hurtigskak-turnering