Endelig en sejr

Odysseus 3 - Damhus 2  5 - 3

Af Thorlejf Meyer,

3. holdet lå i bunden af tabellen og skulle møde Damhus 2, som også lå i bunden. Det gør de stadig, men desværre gør vi det også. En sejr var tvingende nødvendig for at holde fast i håbet. Vi var en smule favoritter og det gik godt.

Vi kom hurtigt foran. William, der sad på 5. bræt og hvor vi ventede det sædvanlige rolige spil med langsom taktisk opbygning. Modstanderen spillede et par svage træk i åbningen og William var hurtigt over ham. Matangreb og så var det slut i 13 træk. Igen ros til William.

Ole og Lars Bo havde spillet gode åbninger og Ole vandt en officer og Lars Bo kombinerede et godt angreb igennem. Men da både Henrik og Jerry tabte en officer kunne de trods seje forsvarstræk ikke klare den.

I mellemtiden havde Thorlejf på 1. bræt presset modtanderen til at ofre en springer for først 2 siden 3 bønder og fandt de nødvendige åbninger og pressede et angreb igennem og satte mat. Så førte vi 4 -2.

Konrad og Fabian, begge reserver, stod nogenlunde lige. Fabian angreb, men tabte en officer og kunne heller ikke holde stillingen og så stod det 4-3.

Konrad havde stået dårligt men havde kæmpet sig op og havde en stilling med ligefarvede løbere. Tålmodigt pressede han modstanderen tilbage og fik 2 bønder og så var det slut.

5-3 mod Damhus var pænt men det bliver svært mod Øbro som vi møder i sidste runde og vi håber ikke det bliver Black Saturday.

Tor Jun 11 @19:00 -
Hurtigskak-turnering