Teater-tilbud

Af Mikkel Kryger

Fredag 24. januar og lørdag 25. januar kan du opleve The Chess Player på Teaterøen. Forestillingen er baseret på den østrigske forfatter Stefan Zweigs berømte 'Skaknovelle'.

Som medlemmer af Skakforeningen Odysseus kan I få rabat på billetter til forestillingen til 85 kr for voksne og 40 kr for unge under 25 år (normalpris 145 kr).

Tilmelding sker via mail til producent Mikkel Søndergaard Kryger på  Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. . Skriv antal billetter og hvilken dag I vil se forestillingen.

Vi håber at du vil sende invitationen videre foreningens bestyrelse og medlemmer, og har forening lyst til at tage på udflugt sammen, har vi en dejlig café, hvor I kan mødes. Vi glæder os til at se jer til The Chess Player.

Om forestillingen

The Chess Player fortæller historien om en mand, der bliver taget til fange af nazisterne. I sin isolationsfængsling bevæger han sig mod galskab, indtil det lykkes ham at stjæle en bog fra sine fangevogtere; en bog om verdens store skakpartier.

I sin fantasi gennemlever han partierne og skaber gennem sin forestillingskraft to kæmpende skakmestre, hvis spil han gennemlever i en tilstand af selvpåført skizofreni.

The Chess Player er en forestilling om fantasi og ensomhed, om skakspillet og menneskets skjulte styrke til at overleve ekstreme situationer.

Forestillingen opføres af amerikanske skuespiller Richard McElvain og spilles på engelsk.

Se skuespiller Richard McElvain fortælle om arbejdet med Stefan Zweigs 'Skaknovelle'

Fakta

Forestillingen spiller fredag 24. januar kl. 20 og lørdag 25. januar kl. 17 i Teatersalen på Teaterøen.

Varighed: 80 min. uden pause

Adresse: Teaterøen, William Wainsgade 11, 1432 København K

Alder: Fra 14 år og op

Sprog: Engelsk