Lige kamp

Brønshøj 4 - Odysseus 3  4 - 4

Af Thorlejf Meyer,

3. holdet mødte Brønshøj 4 som vi ofte har haft det svært med. Brønshøjs hold er altid uforudsigelige og de har mange stærke reserver.

Det hold vi mødte var ganske lige på papiret, dog var vores nederste brætter lavere ratede.

Reserverne gjorde det igen godt og først færdige var Fabian, som hurtigt etablerede at matangreb i h- linien. Resten så længe jævnt lige, men dog med lidt overvægt til os. Så overså Jan noget og tabte et tårn. 1-1.

Både William og Konrad havde gode stillinger, da William ofrede en løber. Offeret var dårligt og William havde i fortsættelsen dronning mod to tårne og løber. Han fik dog halet en remis hjem.

Konrad, som iøvrigt mødte op med influenza og feber, tog en remis i en god stilling, men skaffede alligevel ½ point.

Michael og Lars Bo stod begge godt med overvægt i solide stillinger. Ole på 2. bræt havde et lovende angreb, kunne ikke finde en øjeblikkelig afgørelse og sad med tårn og løber mod dronning.

Kaptajnen på 1. bræt havde blæst til angreb fra starten, troede han havde fanget modstanderens dronning, denne kunne dog gemme hende på h7. Det kostede en bonde at fortsætte angrebet. Dog tvang han med mat eller tårntab modstanderen til at opgive. 3-2.

Tiden var ved at være gået og Lars Bo kom ind i et bondeslutspil med tårn, modstanderen havde positionsfordel og han måtte ned. 3-3.

Michael havde mod slutningen brugt for meget tid og kunne ikke holde stillingen og gik mat.

Vi var nu bagud og Oles løber og tårn stod godt, dækkede alt og ved tålmodigt spil fik  Ole stillingen vendt fra remis til sejr. Det var godt spillet til sidst.

Reserverne gjorde det godt igen, men resultatet var skuffende i forhold til spil og stillinger undervejs.

Tor Feb 20 @19:00 -
Foredrag om XTraCon Invite v/ Jacob Sylvan