Hverdag igen

Frem 1 - Odysseus 1 5 - 3

Af Jens Hornsgaard

1. holdet dragede til Odense med forhåbentninger om at fortsætte den gode start. Omvendt havde Frem under-præsteret i de to første runder og var sikkert sultne efter en sejr.

Desværre startede det ikke for godt op. Jeg klovnede (igen-igen) i åbningen og måtte hurtigt ned. Under niveau for 1. division. Håber at formen snart melder sig igen.

Det blev til en gå-tur i Odense. Og da jeg vendte tilbage stod der 3½-2½ til Frem og Morten N. og Morten A. sad tilbage med svære slutspil.

Søren Klausen fik i dag held med sin konge-gambit. Det blev en side-variant og Søren pressede godt. I træk 15 fejlede modstanderen og så røg hans dronning. Fin velfortjent miniature.

Også Claus O. fik en god gevinst. I forviklingerne fik Claus sat en farligt matangreb ind med dronning, springer og en super-stærk løber på b2 med fri udsigt til sorts konge på h8.

Morten Fabrin skulle op imod en und modstander. Han stod godt det meste af partiet og en overgang var gevinsten inde for rækkevidde. C-bonden var meget stærk. Men desværre manglede kynismen og det blev remis.

Jan Brønnum spillede lidt planløst og modstanderen fik et kæmpe pres imod Jans konge. Det kostede en officer (og partiet) at redde stormen af.

Klaus Poulsen gav sin modstander løberparret og en behagelig stilling i åbningen. Men kæmpede sig tilbage og i slutspillet var remisen indenfor rækkevidde, men Klaus fejlede desværre til sidst.

Morten N. spillede Breyer-varianten. I slutspillet havde begge spillere en løber og 3 bønder, men Morten stod mest passivt. Og det var desværre nok til tab.

Tilbage sad så Morten Andersen og vi var bagud 2½-4½. Han nappede en bonde i slutspillet, men gevinsten var ikke nem. Hans modstander lykkedes så med at afvikle til en stensikker remis. Så matchen endte 3-5 til Frem.

Vi ligger nu midt i feltet med en 50%-score. Det tegner til at blive en spændende sæson.

Tor Dec 19 @19:00 -
Juleafslutning