Ny sejr i 1. division

Odysseus 1 - Frederiksberg 1 4½ - 3½

Af Jens Hornsgaard,

Det var min debut som holdleder for 1. holdet og heldigvis kom der igen en sejr på holdkortet.

Relativt hurtigt inkasserede vi 2 sejre. Morten N. modstander havde en taktisk dårlig dag. Alle forviklingerne vandt for Morten. Først en bonde, så partiet.

Også Jan B. vandt sikkert i sit elskede London-system. Nappede en gratis bonde på f7 og det var det.

Derimod kom jeg mildest talt ned på jorden igen. Valgte en skarp variant i dronninggambit. Min modstander Thorbjørn Rosenlund kendte det ikke, men spillede kløgtigt. Og da jeg fejlede med et forhastet h6, så røg partiet - desværre i en miniature. Øv.

Humøret blev dog godt igen, da Claus Olsen scorede en sikker gevinst. Spillede Philidor og fik en fornuftig stilling. Udspillede mere eller mindre sin modstander og efter 31 træk var der mat.

Også Morten Fabrin vandt. Spillede sin sædvanlige engelske åbning og udviklede et standard-initiativ på dronningfløjen. Fandt en bonde og fribonden i a-linjen vandt partiet. Så stod der 4-1.

Søren Klausen fik ikke rigtig gang i sit spil i en c3-sicilianer. Det så ellers ret lige ud, men det gik stille og roligt ned ad bakke. Desværre.

Søren Berg var med som reserve. Troede han stod til gevinst i en ben-oni, ofrede en bonde for et godt initiativ, men spillede upræcist og blev derefter rullet i et angreb.

Tilbage sad Morten Andersen. Synes, at han havde fordel i slutspillet med dronning og 2 bønder imod 2 tårne. Men pludselig var det remis. Måske evig skak.

Slutresultatet skal vi ikke klage over. Igen scorede vi over forventet i en god sejr. I næste runde skal vi møde Frem, som er kommet dårligt fra start. Hvis vi også vinder denne kamp, så ser det for alvor godt ud.

Tor Dec 19 @19:00 -
Juleafslutning