En højere retfærdighed?!

Odysseus 2 - Hvidovre 1 4-4

Af Ckaus 'Ludwig' Jespersen,

Tjah, hvad skal man ellers kalde resultatet. Søren spillede en begivenhedsløs(!) remis.

Gadegaard fik lov til at få hvid for første gang i et år og det fejrede han ved at spille som i gamle dage – forstået på den måde, at han forventede, at der var en tidskontrol og ekstra tid på uret. Han blev reddet af, at modstanderen var en gentleman og tilbød remis, da der var et sekund tilbage.

Både Jesper K. og Bo gik ind i springergafler i gode stillinger og så var det slut.

Arthur’s modstander brokkede sig over uret, da han havde 23 sekunder tilbage, og i det opstående kaos blev hans ur genstartet og det kostede ham 1 sekund og skabte endnu mere diskussion. Arthur tilbød remis og returnerede gaven fra 2. bræt. Ros til Arthur for at holde hovedet bemærkelsesværdigt koldt i en ophedet situation. Og en hidsig debut som kampleder til Henrik.

Bent var helt væk, da modstanderen troede, at han skulle sætte mat, men i stedet lukkede Bent ind i partiet. Herefter demonstrerede Bent god teknik, da han vandt et slutspil med tårn og bonde mod løber og 2 bønder.

Jesper H. tilbød hvad der må have været en taktisk remis efter 10 træk, men den blev ikke modtaget. I stedet var det her modstanderen, som endte med at gå i en springergaffel.

Jeg/Ludwig vandt en kvalitet, men kunne kort tid efter sidde og kikke på modstanderens 3 forbundne fribønder på dronningefløjen. Det så noget ubehageligt ud og jeg var godt tilfreds med at få reddet en remis. Tørfisken er dog helt kold og siger hvid fordel hele vejen.

Skal vi ikke bare vedtage, at nu er rusten banket af…

Tor Dec 19 @19:00 -
Juleafslutning