Reserverne redder!

K41 2 - Odysseus 3 4-4

Af Thorlejf Meyer,

Med hele 3 afbud til 3. holdets første kamp mod K41 var det et noget underratet hold der stillede op. Heldigvis kunne Henrik,Fabian og Konrad med kort varsel stille op.

Efter en times spil så det meget rimeligt ud. Thorlejf havde på 1. kastet sig ud i en kompliceret stilling mod Daniel Kokholm. Der truede en overspilning på kongefløjen, så Thor forsøgte aktivt spil i venstre side og fik momentvis standset angrebet. Det så farligt ud, men efter afvigelse af flere afbytninger, var stillingen for svag. 0-1.

Samtidig var Konrad på 8, godt igang med at etablere et godt angreb, dominerede brættet, vandt et par bønder og modstanderen blev så snøret ind, at han opgav. 1-1. Det fint ud på flere brætter. Fabian førte, Ole på 2. bræt stod godt, Michael og Lars Bo så også fint ud.

Efter et par afbytninger kom Ole i et slutspil med en bonde i undertal og tabte. Lars Bo førte med et par bønder og havde til slut en springer i overskud og vandt. 2-2. William på 5. havde en meget lige stilling. men gik fejl med tårnet i et slutspil, med springer, tårn og 6 bønder på hver side, og tabte.

Henrik på 6. havde og god stilling, men brugte meget tid og måtte ned efter at have presset modstanderen igennem partiet.

Fabian vandt med sin rolige og sikre stil et par bønder. siden en kvalitet og da modstanderen til slut kom i tidnød og forsøgte nogle tricks, brugte Fabian sin tid og var aldrig i fare. Han satte modstanderen mat.

Vi var nu bagud 3-4, men Michael havde en god stilling. springere mod løbere plus et par bønder. Modstanderen gik galt, da han ville vinde en officer, men i stedet tabte endnu 2 bønder. Michael var i tidnød, men holdt hovedet koldt og vandt. 4-4

Et godt resultat med et undertippet hold.

Tor Nov 14 @19:00 -
Søn Nov 17 @12:00 -