Jan og Ole vandt hurtigskak

Af Jens Hornsgaard

Så sluttede det nye tiltag med forårs-hurtigskak.

En suveræn vinder blev Jan Brønnum, som scorede 7 point af 8 efter sikkert spil. Jan har godt nok haft en super sæson i klubben. Han vandt jo også klubmesterskabet. På den sidste aften blev det til sejre over Jens Hornsgaard og Jan Sander. 2. pladsen tog Claus Olsen sig af med 6 point af 8.

I basisgruppen skulle Ole have mindst remis imod Claus Olsen for at vinde. Det endte med en vanskeligt slutspil, hvor Claus havde en ekstra bonde. Men i tidnøden lykkedes det for Ole at redde remisen i land og dermed også en flaske rødvin.

Fremmødet har alle aftener været rigtig fint og klart over hvad man kan forvente i maj måned. Dette skyldes ikke mindste mange nye medlemmer. Velkommen til jer alle.

På torsdag er der ferie. Derefter har vi inviteret Jacob Sylvan (ny IM'er) og Morten Andersen til at kommentere Norway Chess. Og så er det sommerafslutning.

Tor Aug 29 @19:00 -
Åbent hus og (evt.) klubmester-simultan