En hyggelig amatøraften

Af Thorlejf Meyer,

I denne sommertid, hvor der skal stærke tilbud og sensationer til at få folk op af sofaerne (spørg bare politikerne) var der mødt en god del klubmedlemmer (15) op til vores fremvisning af partier fra de mere almindelige medlemmer. Der blev serveret lidt vin og ost i aftenens løb.

William viste først et parti fra en holdkamp på 3. holdet. Det var spændende med mange forviklinger og gevinstchancer. William havde dog tydelig respekt for sin modstander og det endte remis.

Så kom Jerry med sit pragtparti med Jonny Hector. En meget flot gennemspilning og nedspilning efter et par svage åbningstræk fra stormesteren.

Så viste Thorlejf et parti fra Gladsaxemesterskabet. Et rigtigt slagsmål, som viste, at selv om man har fejlet, skal man kæmpe videre.

Sidst kom Morten med et mere stilrent parti, som tydeligt viser Mortens styrke til at bedømme stillingerne og finde en gevinst, selv med små midler.

Ludvig kunne desværre ikke nå frem, han må vise noget godt en anden gang.

Vi havde den glæde, at kunne byde Rebecca velkommen i klubben. Vi sluttede aftenen med en lille lynturnering. Jan vandt med 7 af 7.

Husk på torsdag fortsætter hurtigskak-turneringen. Klubben serverer varme hveder i anledning af Bededag. Du kan godt nå at være med, selvom du ikke har været med de første 2 gange.

Tor Aug 15 @19:00 -
Sommer-lyn
Tor Aug 22 @19:00 -
Hurtigskak med ost og rødvin