Vinden vendte!

Odysseus 3 - Frederiksberg 4 7-1

Af Thorlejf Meyer,

3. holdet skulle mindst have 3½ point for at være sikre på at blive i tredie række. Vi mødte Frederiksbergs 4.hold.
Frederiksberg havde åbenbart flere hold i ilden, for de stillede kun med 5 spillere og havde vægtet de højereliggende hold.
Så Per, Klaus og William kom ikke til at spille.
Nu kunne vi næsten ikke rykke ned og da Ole vandt, dronning og mat, med et tidsforbrug på 4 min, var det 4-0.
Lars fik endelig gang i det gode spil, fandt en god kombi, vandt et tårn og så var det 5-0.
Jan og Jerry stod begge godt. Jerry vandt først en bonde og så en til. 6-0
Thorlejf spillede skidt på første, men kom op og det blev remis. Jan sad tilbage, havde en bonde, men fejlede chancen og det blev også remis.
Så kom den store overraskelse; 7-1 viste sig at være nok til en andenplads og oprykning til 2. række.
Det er også der vi hører hjemme, og det var godt vi var heldige til sidst efter en sløj start. Dog gør 3 store sejre i de sidste runder oprykningen fortjent.

Tor Apr 25 @19:00 -
Forårsturnering i hurtigskak 1/4
Tor maj 02 @19:00 -
Forårsturnering i hurtigskak 2/4