Lidt bedre

Amager 2 - Odysseus 3 3 - 5

Af Thorlejf Meyer

3. holdet stillede nærmest op med ryggen mod muren. Hele holde har præsteret under vanlig standart. Et par afbud pr. runde har ikke gjort det nemmere.

Vi skulle møde Amagers andethold, som bestemt heller ikke så frygtindgydende ud. Holdlederen havde på nænsom og pædagogisk vis anmodet flere om at kigge på brættet og derefter spille.

Efter en time så det også ganske fornuftigt ud. Klaus B, Ole og Steffen, var alle kommet godt ud af åbningen og havde et vist pres. Resten stod godt, men pludselig fandt Lars Bo`s modstander en farlig fortsættelse og forsvaret brød sammen.

Bagud 0-1. Jan S tog remis i en stilling, der ikke kunne trylles med og dat samme gjorde Jerry. Reserven Henrik stod fint på ottende.

Steffen fandt hurtigt en tvungen dronningeafbytning, som gav afgørende fordel. Så var der udlignet. Thorlejf havde opbygget et lovende angreb, ofrede en springer, men da det ikke virkede hurtigt nok ofrede han også dronningen og vandt i flot stil. 3-2.

Klaus B havde måske set hvad der skete på bræt 1. for han ofrede også en officer og satte hurtigt mat. 4-2, nu lignede det noget.

Så fandt Henriks modstander et tårnoffer, som blotlagde kongestillingen fuldstændig og Henrik kapitulerede. Ole sikrede dog sejren, i stillinger med overvægt en han rigtig god og finder de stærke træk frem. Ole vandt en officer og så blev det 5-3.

Vi er vist ikke bundprop længere.

Tor Aug 15 @19:00 -
Sommer-lyn
Tor Aug 22 @19:00 -
Hurtigskak med ost og rødvin