God holdindsats

Odysseus 3 - Herlev 2 6½ - 1½

Af Thorlejf Meyer

Endelig leverede alle en god holdindsats. Efter et par timer var vi foran 1-0 og flere stod godt.

Steffens modstander startede med at sige, at de havde mødtes mange gange, men at han aldrig havde vundet og det gjorde han heller ikke denne gang. Steffen havde spilmæssigt og psykologisk overtaget og efter at have brugt 10 min. på uret og havde tårn og 4 bønder mod løber og 3 bønder var det afgjort.
Holdlederen stod dårligt mod Herlevs reserve som også var stor ratingfavorit. Jerry havde springer for 2 bønder og styrede sikkert spillet hjem. Klaus B havde en bonde og spilovervægt. Så stod det 3 -0.

Så kom Jan Sander med. Han havde presset alle sine brikker ned på 3. række og modstanderen kunne ikke trække vejret. Ole vandt hurtigt en bonde, forstærkede presset og udspillede sin modstander. Vandt en officer og så stod det 5-0. Per på sidste bræt, havde en bonde og fik en til og kørte slutspillet hjem. 6-0

Tilbage var Michael, som var reserve på 3. bræt. Han havde godt officersspil, men kom så i tidnød og kunne ikke realisere fordelen. 6½-½.

Sidst sad Thor, som efter en skrækkelig åbning og truende officerstab fik spillet sig op igen. Et par gode springere gav modspil, men en fejl, endog med god tid på uret, kostede hele pointet.

6½ -1½ var dog en god indsats og det ser lysere ud. Vi havde set hvordan de andre hold havde klaret sig og ville ikke stå tilbage.

Tor Aug 15 @19:00 -
Sommer-lyn
Tor Aug 22 @19:00 -
Hurtigskak med ost og rødvin