William Pihl fik 2. præmie i Brøndby

Af Jens Hornsgaard

Søndag den 20. januar var William Pihl og Jens Hornsgaard en tur i Brøndby for at spille deres årlige hurtigskak-turnering.

Især for William blev det en god turnering. Scorede 4 point imod stærk modstand og blev fortjent nummer 2 i sin præmie-gruppe. Flot!

Jens havde en mere jævn turnering. Startede fint, men gik i stå til sidst og endte på 2½ point af 7. Sjovt nok blev alle pointene høstet med sort, mens 4 hvide partier gik tabt.

Et sponsorat fra Brøndby Kommune havde lokket et par stormester til, men hverken Sune Berg Hansen eller Jonny Hector vandt. Sejren gik i stedet til Esben Kjems Hove og arrangørerne var tilfredse med at få et nyt navn på vandrepokalen i stedet for The Usual Suspects.

Turneringen var vel-arrangeret og kan anbefales til andre sultne skak-spillere.

Tor Apr 25 @19:00 -
Forårsturnering i hurtigskak 1/4
Tor maj 02 @19:00 -
Forårsturnering i hurtigskak 2/4