Jævn kamp

Nørrebro 3 - Odysseus 3 4½ - 3½

Af Thorlejf Meyer

Efter et meget sent afbud (nr. 2) kunne vi desværre kun stille med 7 spillere mod Nørrebro 3.

Det er ikke godt at være bagud fra start, men både Steffen og reserve William kom hurtigt ud af starthullerne og stod begge godt. Ligeledes begik Oles modstander en fejl i åbningen og mistede en bonde og en kvalitet. William overså dog et par taktiske vendinger, men holdt slutspillet remis. Steffen vandt en officer og etablerede et af gørende angreb. Så stod vi lige.

Klaus Bjerre fumlede lidt i starten og modstanderen fik placeret en generende bonde på d6 og fik større og større fordel og Klaus måtte ned. Jerry fik en dårlig kongestilling, mistede en kvalitet og måtte også ned efter en hård kamp.

Vi var bagud 3½-1½ men vi stod godt i de resterende partier. Ole havde fordel og førte angrebet til sejr. Thor havde en god stilling og da han satsede på kongeangreb uden dybde kostede det et par bønder i baglandet og en fribonde afgjorde. Det stod nu 3½-3½.

Lars Bo på anden havde hele vejen en god og aktiv stilling med en bonde mere, men fandt ikke den afgørende vending. Det så lige ud, med springer og 5 bønder på hver side, men modstanderens konge kom for langt frem og kunne afgøre partiet.

3½-4½ blev slutresultatet. Det var ærgerligt, selv om et par spillere fortalte, at de havde overvejet afbud pga forkølelse. Jeg var rigtig glad for at de trods alt kom og vi var ganske tæt på sejr.

Tor Feb 21 @19:00 -
Søn Feb 24 @12:00 -