Og det blev jul i Odysseus

Af Jens Hornsgaard,

Traditionen tro var en større flok Odysseus-spillere mødt op til juleafslutning på den sidste klubaften i december.

Mens vi ventede på Jerrys særdeles stærke glögg (eventuelle bilister fik en advarsel pga. gavmild dosering af rom og portvin) og Thorlejfs æbleskiver, så var der tid til lidt løs lyn. Ser det ikke ud til at farmand giver sønnike en skak-lektion foran de interesserede ugler?

Lidt research havde afsløret, at Claus Olsen vandt julequizzen sidste år og således havde æren af at komponere en ny quiz. Temaet denne gang var "Skakspilleres andre talenter" og det var fine spørgsmål om kendte og knap så kendte skakspillere.

Vindere på deling blev Klaus Bjerre og undertegnede og jeg vandt tie-breaken og retten til at lave næste års julequiz (plus en flaske vin).

Dernæst var det tid til jule-lyn over en 7-runders Monrad. Suveræn vinder blev Klaus Poulsen, som vandt alle partier. Søren Berg blev nummer 2. Tabte til Klaus, men vandt derudover resten.

Så var det blevet tid til at lade julefreden sænke sig over Odysseus. Husk vi starter op igen torsdag den 3. januar med nytårslyn.

Tor Aug 15 @19:00 -
Sommer-lyn
Tor Aug 22 @19:00 -
Hurtigskak med ost og rødvin