Sikker sejr over Frederiksberg

Frederiksberg 2 - Odysseus 2  2½ - 5½

Af Claus 'Ludvig' Jespersen

Sådan da… 3 sejre i toppen og 3 remis’er i bunden, samt et par svingstater i midten.

Jesper H var grounded, da han skulle på en vild bytur, men reserve-Søren lagde ud med at vinde et flot parti på 1. bræt, hvor han fik låst modstanderens konge i midten, så hans kongefløj ikke spillede med. Da Søren svingede angrebet over på dronningefløjen, faldt stillingen fra hinanden.

Bortset fra dette, blev alle de øvrige partier afsluttet inden for den sidste halve time, hvilket vidner om ret lige partier.

Gadegaard vandt vist en stilren kongeinder, hvor det så trygt ud hele vejen. Jesper K havde et voldsomt pres, men da det lykkedes for modstanderens konge at vandre på tværs af brættet til sikkerhed, endte det i et slutspil, som så lidt tvivlsomt ud, men så er det jo godt med springergafler i tidsnøden.

Jesper B.’s parti var ekstrem skarpt og kompliceret. Desværre endte han med at måtte bakke og derefter spillede modstanderen det meget stærkt. Lidt ærgerligt at der ikke længere er kommenterede partier, ovennævnte partier er bestemt værd at spille igennem.

Morten endte i et dødt slutspil, men da han ikke kunne tabe, pressede han på og i tidsnøden begik modstanderen en fejl, der lod Morten konge trænge ind og sikre en pind.

Bents parti var lige hele vejen og endte remis, da begges bønder gik i dronning. Mit eget parti kom heller ikke ud over kanten på noget tidspunkt.

Thor vandt en kvalitet og havde en fremskudt bonde på vej mod dronning, men undervurderede modstanderens modtrusler fra A-bonden og remis i slutstillingen var bestemt et fornuftigt resultat.

Det var rart at endelig få en sejr og få skrabet nogle point sammen. Vi havde lidt medvind til sidst, godt hjulpet på vej af bedst tid på urene i alle partier.

Tor Aug 29 @19:00 -
Åbent hus og (evt.) klubmester-simultan