Sikker sejr over BMS

Odysseus 1 - BMS 2  5½ - 2½

Af Jens Hornsgaard

I 3. runde ventede BMS 2 på vores 1. hold. Vi havde nok scoret lidt i underkanten og trængte til en sejr. Skulle det være i dag?

Arthur var blevet grounded efter en våd bytur, men far-Søren trådte velvilligt til. Og hvilken sæson-debut. Søren fangede modstanderens dronning på d4 i træk 17. Godt med en sejr. Så var vi i gang!

Dernæst fulgte et par halve til Claus og Klaus P. Det virkede ikke til at Claus Olsens parti bevægede sig udover remis-grænsen. Klaus P. havde et behageligt tryk imod unge Casper Liu, men det var svært at finde noget konkret. 2-1.

Jeg selv spillede et fint parti et langt stykke hen ad vejen og vandt en hel officer. Stillingen var dog lidt uklar, men jeg sad oprigtigt bare og ventede på at modstanderen opgav. Og så - hov. Der var lige et kvalitets-offer med efterfølgende evig skak. Øv, øv og 3 gange øv.

Men humøret steg hurtigt, da Søren Klausen sikkert konverterede en lovende stilling til et mat-angreb. Han kendte kongegambit bedre end sin modstander og sejren virkede sikker.

Derimod fik Jan Brønnum sendt sin kongefløjs-bønder for langt frem og det hele blev lidt løst. Først røg en bonde, så partiet.

Stillingen var nu 3½-2½, men det så godt ud for 2 x Morten, som begge havde vundet deres kampe i de 2 første runder.

Morten N. havde en officer ekstra for nogle bønder i et tårnslutspil. Og Morten A. havde et fint pres og en ekstra bonde i et dronning-slutspil. Det lignede et sikker sejr...

Og heldigvis lykkedes det for begge Morten'er at rulle sejren hjem. Så de har begge maksimum-point efter 3 runder. Imponerende.

Og dermed vandt vi sikkert med 5½ - 2½ og spiller lige pludselig med om oprykning. Ligger nummer 2 et halvt point efter K41. Bliver spændende.

Tor Aug 29 @19:00 -
Åbent hus og (evt.) klubmester-simultan