VM-skak med Sylvan

Af Jens Hornsgaard,

Så er det VM-tid! Carlsen og Caruana spillede deres 5. VM-parti torsdag aften og Odysseus var klar.

Vi mødtes allerede kl. 18 til pizza og Jacob Sylvan var inviteret som ekspert-kommentator.

Over 20 skak-interesserede var dukket op - både fra junior-skakklubben og "voksen"-skak plus et par gæster udefra.

Så der var en fin stemning, mens Jacob gennemgik partiet på sin sædvanlige underholdende facon. Interessant åbning, som dog ebbede ud i et helt lige slutspil.

Og selvom det var en VM-match var vi faktisk i stand til at gætte de fleste af trækkene. Så måske er Odysseus også på VM-niveau.

Bagefter viste Jacob nogle af sine egne partier fra Skakligaen. Spændende skak, der med lidt held kunne have givet to gevinster i stedet for 2 remiser.

God og særdeles hyggelig aften i klubben. Tak til Jacob for at kommentere.

Ons Dec 12 @19:00 -
Frederiksberg 2 - Odysseus 2