VT og VM

Af Henrik Ørnebjerg

På torsdag starter vinterturneringen i Odysseus OG på fredag starter matchen om verdensmesterskabet i skak

Matchen i skak mellem verdensmesteren Magnus Carlsen, Norge, og udfordreren. Fabiano Caruana, USA, starter på fredag d. 9. november. Matchen spilles over 12 partier i London frem til d. 28. november.

Torsdag d. 15. november analyseres matchen i Odysseus. Jacob Sylvan viser partier og trækker hovedlinjerne op i de to kombattanters tilgange til matchen.

Denne dag spilles 5. parti. Der startes kl 16.00. Med en internetforbindelse kan vi følge forløbet af partiet. Har du spørgsmål til et eller flere af de 4 første partier, så mød frem, og sammen prøver vi at besvare dem.

Vi starter allerede kl 18.00, hvor klubben er vært ved fælles spisning, pizza, og udover kaffe tilbydes sodavand, lidt øl og vin. Kl. 18.00 er 5. parti godt i gang.

Arrangementet er for såvel seniorer og juniorer og gerne juniorernes forældre.

Vinterturneringen starter nu på torsdag d. 8. november kl 19.00

Indtil nu er 19 deltagere tilmeldt - men du kan fortsat nå at tilmelde dig! 1. runde er lagt og kan se via hjemmesiden.

Der er i alle kampe ret stor rating-forskel, men hvem ved, om der lurer nogle overraskelser?

Som tidligere beskrevet skal eventuelle afbud meddeles senest 48 timer før spillerunden. Dvs senest tirsdag kl 19.00, når der spilles torsdag. Afbud, der kommer senere medfører tab.

Ons Nov 21 @19:00 -
Lyngby Virum 2 - Odysseus 3