Svær start

Valby 1 - Odysseus 2 5½ - 2½

Af Claus 'Ludvig' Jespersen

På papiret ligner Mesterrækken en ret jævnbyrdig række, hvor vi desværre ikke kan regnes blandt favoritterne som blot 5. højstratede hold.

Med 2 afbud mod Valby blev det da heller ikke noget nem start. Heldigvis havde vi fået både Søren Berg og formanden med, hvilket måske kunne virke skræmmende.

Desværre havde Valby også klubbens bedste spiller med fra 2. holdet(!), så Søren kom på en hård opgave. Et overset mellemtræk kostede en officer og så var det reelt slut.

Gadegaard fik med sort, så vidt jeg kunne se, noget der mindede om en typisk Drage-opstilling. Efter at have afvist hvids angreb på kongefløjen troede jeg, at sort ville ende sejre i et bedre slutspil, men Dennis Rej fik skabt tiltrækkelig med trusler på 8. række til at det endte i remis.

Bo Lund-Kristensen vendte tilbage med et intet mindre end et brag af et parti, hvor han lagde et enormt pres på sin modstander. Det kostede hans modstander dronningen på et tidspunkt, men desværre lykkedes det for ham at få kompensation for denne. Han endte dog samtidig i kraftig tidsnød, men med åbne kongestillinger på begge sider, var der næppe andet end remis, hvad det også mundede ud i.

Morten blev udsat for et heftigt kongeangreb, som endte med at slå igennem. Derefter fulgte 3 remis’ er, hvor Bent måske var ok. Men hvor i alt fald både Jesper og jeg selv stod i underkanten hen ad vejen.

På 8. brætter spillede Henrik intet mindre end fremragende mod en modstander med 300 rating point mere. Til det sidste lignede det en fortjent remis, men det lykkedes modstanderen at afvikle til et slutspil med god løber mod springer, som ikke kunne holdes trods modstanderens tidsnød.

Ons Nov 21 @19:00 -
Lyngby Virum 2 - Odysseus 3