Ærgerligt nederlag

Odysseus 3 - K41 2 3 - 5

Af Thorlejf Meyer

3. holdets første kamp i 3. række endte med et knebent nederlag. Begge hold stillede med 2 reserver og K41 så på papiret ud til at være en overkommelig opgave.

Vi havde vores reserver placeret på bræt 7 og 8, medens K 41 havde deres reserver på bræt 1 og 2. Altså en klar forstærkning...

Vores juniorspillere William og Fabian spillede begge gode åbninger, men blev overspillet af deres mere erfarne modstandere og så var vi bagud 0-2.

Lars Bo på 2. bræt mødte en meget stærk græker med et ratingtal på 1000 (nyt medlem?) og en meget sikker hånd på brættet og så var vi bagud 0-3. Nu så det for alvor slemt ud.

Jeg stod presset på første og Steffen havde lidt problemer på 4. bræt. Ole stod godt med et stærkt bondecentrum og Per havde også fordel. Så vandt Per og det lysnede lidt. Jeg holdt remis og Steffen gik pat og så var det 2-4.

Klaus kunne ikke modstå presset, men da Ole vandt blev slutresultatet 5-3 til K41.

Tak til juniorerne for at være med og holdet som kæmpede godt. Jeg vil ikke driste mig til at skrive, som mange fodboldtrænere gør: Det nederlag lærte vi meget af.

Ons Nov 21 @19:00 -
Lyngby Virum 2 - Odysseus 3