Tommy B. Schmidt Gladsaxe-mester

Af Claus Olsen

Gladsaxemesterskabet fik en spændende afslutning, hvor begge de to kandidater til titlen Tommy B.Schmidt (Caissa) og Morten Andersen (Odysseus) vandt interessante partier over hhv. Erik Poulsen og Jens Hornsgaard.

Dermed blev Tommy mester med 5 point af 6, idet han ikke havde mødt den udgåede Michael Madsen. Morten fik ganske vist 5½ point af 7, men havde vundet over Michael. En gevinst, der ikke tæller med om mesterskab og præmier, sådan at Morten i den henseende scorede 4½ point af 6.

Også Morten M. Nielsen (Odysseus) spillede en god turnering med ratingfremgang (3 point af 6), mens turneringens alderspræsident Erik Poulsen (Caissa), som var Gladsaxe-mester allerede i 1950erne med 2 point af 6 næsten holdt sit ratingtal.

I basisgruppen blev Thorlejf Meyer (Odysseus) suveræn vinder med 6½ point, foran Ole Munck-Pedersen fra samme klub på 5½ point. Det samme fik i præmiegruppe 2 Poul Erik Harders (Caissa), som spillede en meget stærk turnering. Johan Petersen (Damhus) tog 2. pladsen med 4 point.

Turneringens yngste deltager William Pihl, der er i stærk fremgang, gik 63 ratingpoints frem.

Tak til alle for en god turnering.

Ons Nov 21 @19:00 -
Lyngby Virum 2 - Odysseus 3