Søren Klausen er årets klubmester

Af Henrik Ørnebjerg

Søren vandt sit udsatte parti mod Klaus P i torsdags og afgjorde samtidig kampen om klubmesterskabet - selvom sidste runde først spilles på torsdag d. 19. april.

Med 7 1/2 point er Søren 1 1/2 point foran Jan - Søren og Jan mødes i sidste runde. I finalegruppe 1 mødes desuden Morten og Klaus. Tillykke med mesterskabet - Stanislav har opgjort det til Søren's 5. klubmesterskab.
I finalegruppe 2 er også fundet en vinder, idet Claus Olsen med 6 point er 1 1/2 point foran Jens og Bent. I sidste runde mødes Claus og Jens, henholdsvis Bent og Ole Munch.

Finalegrupperne 3 og 4 er fortsat åbne. I gruppe 3 mødes Steffen med Thorlejf og Jan mod Michael. I gruppe 4 mødes Bo med Stanislav og Fabian spiller mod Per.

Vor juniorspiller Fabian  er først trådt ind i turneringen's finalegruppe - og han slog i torsdags formanden eftertrykkeligt.

Klubmatch mod Gladsaxe Skakforening Caissa
I maj afvikler vi en klubmatch mod vor naboklub. I bedste Champion League-stil spilles både på ude- og hjemmebane:

Tirsdag d. 8. maj kl 19.00 spilles i Caissa's lokaler, Ved Jernbanen, Bagsværd
Torsdag d. 17. maj kl 19.00 spiller vi på hjemmebanen.

Det kan blive en hård match, da Caissa har et ambitiøst projekt i gang for deres mesterspillere og har mange spillere med mere end 2000 i rating.

Vore to klubber stiller med det samme antal spillere, så vi har brug for alle, der har mulighed for at spille de to dage, - ja det er også fint bare at spille af dagene. Tag godt mod holdlederen, når han henvender sig for at stille hold.

Præsentation af særlige partier i maj
I maj præsenterer nogle af vore topspillere en række særlige partier

- Torsdag d. 3. maj fortæller Morten Andersen om partier fra den norske turnering Fagernes GM

- Torsdag d. 24. maj fortæller Claus Olsen om partier og anekdoter fra landets største åbne turnering, Xtracon chess Open, tidligere Politiken Cup

- Torsdag d. 31. maj fortæller Jakob Sylvan om partier fra årets Xtracon Skakligaen

Inden da har vi 'Store Hvede-lynskak turnering torsdag d. 26. maj - vi mødes kl 19.00

Vi spiller også skak i juni. Sommerafslutning er torsdag d. 21. juni.

Tor Jun 21 @19:00 -
Sommerfest
Tor Aug 16 @19:00 -
Opstarts-lyn