Blød indsats

Odysseus 2 - LVS 1 3-5

Af Thorlejf Meyer

Med et enkelt afbud fik vi den værst tænkelige start mod LVS. Vi stillede med et stærkt hold  og havde luft til LVS i den samlede stilling i Mesterrækken. Lars Bo havde skrevet til mig aftenen før, og meddelt at han var syg og ikke stillede op. Jeg modtog ikke mailen, den var sorteret fra under SPAM og vi var derfor hurtigt bagud 0-1.

Det så jævnt ud efter ½ time, men selv kom jeg godt fra start, pressede i åbningen, vandt en officer for 2 bønder og straks efter yderligere en officer. Da jeg vandt den tredie efter 15 træk gav han op. 1-1.

Søren på første kom kort efter med en halv, da der blev byttet af. Jeg tænkte nu, det går fint, de er ikke særlig stærke og vi klarer den. De øvrige så lige ud. Det blev de også næsten.

Jens på anden, så ud til at have chancer, men fik kun ½. Bent holdt også en halv efter lige spil. Reserven Jan Sander spillede godt og forsigtigt og holdt den halve.

Tilbage sad Ole og Morten, den stod nu 3-3 og vi skulle gerne have lidt mere. Morten, stod godt, gik på rov efter en bonde og strakte sig for langt og gik ned. Oles modstander fandt et godt offer og fik stærkt angreb. Så med de 2 sidste tabt blev det desværre 3-5 mod LVS.

Vi er nu kun 1½ foran LVS før slutrunden. Vi håber at holdet spiller op til deres bedste, så vi er i Mesterrækken i næste sæson.

Tor Aug 16 @19:00 -
Opstarts-lyn
Tor Aug 23 @19:00 -
Simultan med klubmesteren