Bunden venter

Brønshøj 4 - Odysseus 3 5-3

Af Claus 'Ludwig' Jespersen

Udekampen mod Brønshøj, der lå sidst inden runden, var vigtig, hvis vi skal undgå et af de 2 nederste pladser. Desværre blev holdet ramt af sygdom og afbuddene væltede ind på dagen, så vi kun kunne stille med 7 mand.

Jesper K. skulle lige spise sin pizza færdig, så han kom lidt for sent, men derefter gik det hurtigt. Hvid mod dobbeltfianchetterede løbere, hvor sort meget hurtigt blev blød på de sorte felter og 1-0 efter 1,5 time – herligt at kunne låne sådan en reserve.

Ludwig måtte igen spille mod Blackmar-Diemer. Modstanderen insisterede på at ofre officerer, 3 gange blev det til i alt. Første gang afslog jeg, andet gang nappede jeg den, mens tredje gang var et skinoffer. Til sidst løb han tør for træ og måtte ned, men jeg var heldig at der lige var et mellemtræk, så jeg undgik en evig skak undervejs.

Jesper H. stod godt og masede frem med bønderne på kongefløjen. Det endte lidt låst, hvor Jesper desværre bukkede en officer.

Steffen mistede en kvalitet og kunne ikke holde slutspillet. Klaus’ parti så kompliceret ud, men det mundede ud i pointdeling. Henrik stod godt og havde på et tidspunkt bedre tid, men det endte med en solid remis. Stanislav var venlig og sprang til i sidste øjeblik, men han kom under hårdt pres i partiet og måtte ned, og så var vi jo ikke flere.

Et nederlag var ikke lige det, som vi havde brug for. Godt nok ligger vi nummer 5, men afstanden til Brønshøj på 7. pladsen er 1 point og de har nu flere matchpoint. Vi har desværre den stærkeste modstand i sidste runde blandt bundholdene og får nok ikke mange point. Det ser sort ud.

Tor maj 24 @19:00 -
Claus Olsen fortæller om Politiken Cup