Reddet på stregen

Kategori: Nyheder Publiceret: Mandag, 19. februar 2018 Skrevet af Super User Udskriv Email

Odysseus 3 - K41 2 4-4

Af Claus 'Ludwig' Jespersen

Ludwig’s modstander spillede Blackmar-Diemer gambit, men da han ikke fortsatte aktivt, fik jeg bare lov til at beholde bonden uden pres. Og i 2 forsøg fandt jeg den vindende fortsættelse.

Jesper stod godt efter åbningen, men fik aldrig rigtig hul på en sej modstander, der forsvarede sig omhyggeligt. Klaus vandt en officer og stod knusende, men hans modstander blev ved med at spille i en tabt stilling. Der var dog aldrig tvivl om pointet.

Bo hang ved længe, men måtte ned. Steffen tabte en officer for bonde, men det lykkedes aldrig at få kompliceret spillet, så han måtte også ned. Vores nye medlem Jan Sander stod fint, men der kunne desværre ikke vrides mere end en halv ud af det.

Per spillede et interessant parti, men i en spændende taktisk stilling valgte han desværre forkert, så modstanderen fik en modkombination ind og det kostede partiet.

Bagud 3-4 sad Jerry til sidst og skulle redde vores ære i gensidig tidnød en ret lige stilling. Heldigvis forsatte modstanderen med at bruge tid på både træk og notering, så Jerry endte med at sikre 4-4.

Uafgjort er måske ratingmæssig ok, men det ville have været rart med en sejr for at holde K41 bag os. Vi ligger nr. 4/5 i gruppen, men der er 2½ til nr. 7 og 3 point ned til sidstepladsen og vi har det sværeste program. Og da gruppeinddelingen næste år afgøres af placeringen, skal vi helst undgå at ende på en af de 2 nederste pladser.

Visninger: 948