Bøvlet sejr

Kategori: Nyheder Publiceret: Mandag, 6. november 2023 Skrevet af Henrik Ørnebjerg Udskriv Email

K41 - Odysseus 3  3 - 5

3. holdets første kamp i denne sæson, oprykket til 2. række, startede med lidt bøvl - vi troede først at spilledagen var tirsdag. Vor modstander K41 har levet lidt som nomader de senere år, men i år spiller de altså om torsdagen i Gentofte, samme sted som Gentofte Skakklub.

Her 2. november var der gang i den i Byens Hus, Gentoftes medborgerhus. 3 holdkampe med 8 partier og en holdkamp med 4 partier. Mere end 55 aktører. Men kaffen er gratis. K41 var ikke i stærkeste opstilling - men det var vi heller ikke, da vi manglede holdleder Thorlejf, og måtte stille med tomt 8. bræt.

Først færdige var Ivar og Fredrik med sikre remiser i henholdsvis 18 og 28 træk. Jerry overså en detalje og mistede en officer. Det koster jo. Henrik fik foræret en officer, og ja det koster jo. Ergo 2-3.

På 1., 2. og 4. bræt spillede Morten, Fabian og Michael. Der var kamp på brætterne. Morten stod bare bedre og udlignede til 3-3. Michael maste sit angreb igennem, og modstanderen gav op et træk før matsætning, så 4-3.

Både Fabian og hans modstander, Jan Bauer, holdt op med at notere, - de havde begge under 5 minutter igen. Jan havde tilbudt remis, men Fabian har tillid til sin stilling. Vi, ‘uglerne’, kunne se matkombinationen, men Jan i tidnød så ikke noget. Med to minutter igen satte Fabian mat - bum 5-3 - dejlig start.

I lokalet spillede også Gentofte mod Damhus, deres match i 2. række. Vi havde ikke overskud til at vurdere vore kommende modstandere. Damhus vandt 5-3. Det er Damhus vi møder næste gang

Visninger: 195