Bunden er tæt

Odysseus 2 - Valby 1 4 - 4

Af Claus 'Ludvig' Jespersen

Jesper Bruun blev desværre syg, men Per Mikkelsen var heldigvis frisk med kort varsel. Det var en god investering, da hans modstander ikke kom og Per har nu fremragende 1½ af 2 for 2. holdet.

Det blev i det hele taget en god start. Først en hurtig remis hos Bo og kort efter vandt Gadegaard i en englænder, som jeg ellers lige havde vurderet til at vare hele aftenen. Efter 2 remiser hos Arthur og Jesper H havde vi 3½ og 2 fornuftige stillinger hos Jesper K og Claus J.

Jeg følte, at jeg spillede mere koncentreret længe, men da jeg mente at have afgjort partiet, trak jeg lidt hurtigt/skødesløst, hvorefter det i stedet lignede et tab, men på helt mirakuløs vis holdt alle varianterne til remis.

Tilbage sad Jesper K og vandt en bonde i et slutspil, hvor modstanderen til gengæld fik aktivt spil. Det endte med en kombination af mattrusler og fribønder, hvor Jesper desværre måtte ned.

Med resultat 4-4 ligger vi på 4. pladsen, men bunden er tæt i rækken, så vi kan endnu ikke følte os sikre.

Tor Apr 02 @19:00 -
Vinterturnering, 2. finalerunde (udsat)
Tor Apr 16 @19:00 -
TBA