Bundkamp

BMS 3 - Odysseus 2½ - 5½

Af Thorlejf Meyer

Odysseus 2. hold rejste til Ballerup for at spille bundkamp. BMS har en stærk top, men kampene skulle vindes i bunden.

Gadegaard byttede meget af, med kun et par bønder, tårn og løber blev det remis. Det så lige ud flere steder, men reserven på 8. Thorlejf stod med god overvægt.

Jesper angreb som sædvanlig, men stærke Sigurd fik trykket Jespers konge langt frem og han tabte.

Resten af holdet gjorde som de skulle, pressede deres modstandere og både Bo og Bruun kom til at stå godt. Arthur havde også chancer.

Thorlejfs angreb vandt ikke og han kom i slutspil med uligefarvede løbere og så kunne de 2 merbønder ikke realiseres.½. Bo førte med en officer og vandt sikkert, Jesper fulgte efter og det var 2 gode point.

Holm havde også presset sin modstander, vandt en officer og endnu et ettal. Tilbage sad Fischer med en lige stilling og Arthur. Fischer sluttede remis , men Arthur havde et tårnslutspil. med et par bønder mere, spillede roligt (var ikke i tidnød) og vandt.

5½-2½ var et godt men også vigtigt resultat. Se bare på tabellen.

Tor Mar 05 @19:00 -
Søn Mar 08