Midtvejs

Af Jens Hornsgaard,

Så er vi sørme nået halvvejs i Gladsaxe-mesterskabet, da 4. runde ud af 7 blev afviklet i Odysseus i torsdags. Uheldigvis med en del afbud, men så var der til gengæld god plads mellem brætterne.

I gruppe 1 har Thomas Struck lagt sig solidt i spidsen med 3½ point, men med Tommy B. Schmidt lige i baghjul med 2½ point og en kamp i baghånden. De to førende skal møde i 6. runde, så det bliver spændende.

Thomas Struck var dog heldig imod mig i 4. runde. Jeg spillede en fin kamp og kom ud i et vundet slutspil. Et forkert kongetræk i tidnøden, så røg gevinsten. Og et forkert løbertræk kostede også remisen. Øv. Skak er svært.

I gruppe 2 mangler der en del partier, men Michael Ole Madsen og Per Settergren Sørensen fører med 2½ point.

Vores nye medlem Konrad Skovmand Olsen har været særdeles stærkt spillende og har nu scoret 3 gevinster i træk efter et start-nederlag. Godt gået. Det bliver til en kæmpe rating-gevinst.

Det er jo ikke længe siden, at Konrad startede med at spille skak for alvor og det er flot, at han nu lægger an til en turnerings-sejr. Poul Erik Harders er dog a point i toppen.

Søn Nov 17 @12:00 -
Odysseus 1 - Frederiksberg 1