Forårs-nyt

Af Henrik Ørnebjerg

Klubmesteren 2019 er fundet
Årets klubmester er fundet. Jan Brønnum vandt først kvalifikationsturneringen og var også sikker i finalerunderne. Årets vinterturnering blev igen en succes  - med 20 deltagere - masser af kampskak og en overlegen vinder.

Holdskak
Holdturneringen er ligeledes afsluttet succesfuldt. Første holdet sluttede et flot forår af med sikre sejre og en klar oprykning til 1. division. De 8 faste spillere fik støtte af 4 reserver og sikrede 5 sejre, en uafgjort og et tab - og var 3 point foran rækkens nr 2

Andet holdet sluttede sæsonen stærkt med 2 solide sejre og god skak - og blev nr 5 i mesterrækken.

Tredie holdet overgik egne forventninger, sluttede med 3 sejre og rykker en række op.

Forårsturnering i hurtigskak
Efter Påske spilles en forårsturnering i hurtigskak over 4 aftener med to partier pr aften. Tilmelding via DSU's webside, direkte til Jens Hornsgård, der er turneringsleder - eller kom den torsdag d.25. april kl 19.00 - Der spilles også hurtigskak d. 2. maj, d. 16. maj og d. 23. maj. Den 16. maj bydes på varme hveder!

Vis dit bedste parti

Torsdag d. 9. maj holder vi parti-kavalkade - her vises en række gode skakpartier. Denne gang er det ikke mesterspillere, der viser partier, men klubspillere, der fortæller om de ideer, der gav gode partier.

Eliteskak fra Norge
Torsdag d. 6. juni kommenterer Jacob Sylvan - og torsdag d. 13. juni kommenterer Morten Andersen  - partier fra Norway Chess. Norway Chess spilles i Stavanger i Norge d. 3. -15. juni. 10 af verdens bedste spillere, bl.a. verdensmesteren og alle top-5 spillerne, deltager. Partierne vises på storskærm, og Jacob og Morten vil kommentere - men alle kan bidrage med forslag og kommentarer. Vi starter kl 19.00, hvor partierne skulle være godt i gang. Juniorspillerne er velkomne til at være med. Vi starter aftenen med tilbud om fælles pizzaspisning. Følg med på klubbens webside.

Sommerafslutning
Sæsonen slutter traditionen tro med åben grill, fælles spisning og lynskak torsdag d. 20 juni

Og lige nu - hav en god Påske, her hvor vejrudsigten lover sol og varme

Tor Sep 26 @19:00 -