Spot modstanderens plan

Af  Jens Hornsgaard og Morten Andersen,

Efter en succesfuld whisky-smagning med mange fremmødte i klubben er det næste torsdag tid til et foredrag fra vores topbræt på 1. holdet, Morten Andersen.

Med inspiration fra GM Jacob Aagaards bog ”Thinking inside the Box” viser Morten A. partier fra det seneste års tid. Et af stormesterens råd er, at man skal overveje, om der måske kan være en skummel tanke bag, når modstanderen gør noget tilsyneladende tåbeligt.

Et andet råd er at huske at analysere sine egne partier – vel at mærke ikke kun køre dem en tur gennem computeren, men faktisk overveje, hvad der egentlig foregik – og hvad man kan lære om egne tankeprocesser.

Kom og lad jer inspirere af Aagaard og Andersen.

Tor maj 23 @19:00 -
Forårsturnering i hurtigskak 4/4
Tor Jun 06 @19:00 -
Norway Chess med Jacob Sylvan (inkl. pizza)