Mortens dag

Kategori: Nyheder Publiceret: Søndag, 26. november 2023 Skrevet af Super User Udskriv Email

Odysseus 1 - Øbro 1  3½ - 4½

Så gjaldt det divisionens klart stærkeste hold, Øbro 1, som må være storfavorit til oprykning. De varierer lidt i styrke, men imod os kom de i en rigtig stærk formation, hvor deres 8. bræt havde mere i rating end Morten A. på vores 1. bræt. Holdlederen var lidt nervøs inden kampen, men det gik alt i alt fint.

Min form er lidt blandet for tiden. Jeg ser mange ting på brættet, men ikke det hele. Overspilede min stærke modstander og kunne have spillet safe med dronningafbytning til et slutspil med et par bønder i overvægt. Men satsede i stedet på kongeangreb og pludselig var min egen konge under angreb i h-linjen. Det kunne jeg ikke dæmme op for. Men jeg tror snart at det bliver stolpe ind.

Heldigvis gik det vores vej på andre brætter. Morten N. havde bedre styr på komplikationerne, da hans modstander anstrengte sin stilling. Det endte med en officer i overvægt og et helt point. Jan B. kom også på tavlen i en fredelig remis.

Claus Olsen angreb på livet løs, men til sidst manglede der vildt mange brikker og angrebet var væk. Ærgerligt. 1½ - 2½.

Søren Klausen spillede imod Søren Bech Hansen, som lige var kommet hjem fra Hold-EM, hvor han var holdeder for landsholdet. Underholdte efter partiet med anekdoter fra turen. På brættet tog han initiativet fra start og Søren kunne ikke finde et tilstrækkeligt modsvar.

Heldigvis sejrede Morten A. imod stærke Victor Haarmark. Viktor var ikke tilfreds med et klart remis-slutspil og det gav Morten nogle muligheder som han udnyttede så fint. Imponerende hvor godt Morten tager fra på 1. brættet. Og imponerende godt humør fra Viktor, da vi sammen gennemgik partiet bagefter.

Niels Kristians parti var op og ned og han sad til sidst med et virkelig kompliceret slutspil, hvor sort truede med at tage en dronning. Og Niels Kristian gennem skakker med dronning og tårn skulle forsøge at sætte mat. Meget kompliceret, men heldigvis lykkedes øvelsen og vi fik endnu en sejr.

William stod i underkanten det meste af partier. Var nede med først en kvalitet og så blot en bonde og uligefarvede løbere. Kæmpede forbilledligt, men måtte desværre ned efter en hård kamp.

3½ - 4½ var bestemt godkendt og vi ligger lunt midt i rækken. Fin start på sæsonen. Næste gang gælder det Øbro 2 og det skulle gerne blive til en sejr.

Visninger: 256