Angrebsskak

Kategori: Nyheder Publiceret: Søndag, 25. december 2022 Skrevet af Thorlejf Meyer Udskriv Email

Odysseus 3 Brønshøj 4  5½ - 2½

Vi mødte Brønshøj i vores 3. kamp. Holdene var ratet nogenlunde lige, men flere af Brønshøjs spillere kom ud i stormvejr.

Jerry spillede kongegambit, fik et overvældende angreb og vandt i 20.

Både Fabian og Gustav angreb voldsomt. Fabian angreb modstanderens kongestilling, ofrede
et tårn og det var svært at vurdere om det var korrekt, men Fabian vandt. 2-0

Gustav ofrede også et tårn , fik en let tilbage opretholdt et pres og modstanderen fejlede, trak en bonde og mistede dronning. 3-0.

Thorlejf  stod også godt, trak for hidsigt en bonde frem, mistede fordelen og fik en halv. Henrik kom ikke over remisgrænsen, prøvede længe men fik kun ½. Nu stod det 4-1.

Michael spillede også remis, havde vist chancer, men det ebbede ud. Så manglede vi familien Pihl.  Fredrik stod længe lige, mistede en kvalitet og en bonde og måtte ned.

William sørgede for den sædvanlige spænding til sidst. Modstanderen afslog remis, da William var i voldsom tidnød. Da han ville finde en gevinst, brugte han også meget tid, satte kongen i slag, William fik 2 minutter, vandt en bonde og satte sluttelig modstanderen mat (med 13 sekunder på uret). Godt  kæmpet.

P.S. Der har ikke været afbud til holdet de tre første kampe!!
Visninger: 98