Storsejr

Kategori: Nyheder Publiceret: Lørdag, 10. december 2022 Skrevet af Claus 'Ludvig' Jespersen Udskriv Email

Valby 2- Odysseus 2  ½ - 7½

Odysseus 2 kunne vel næsten ikke stille med et stærkere hold og vores forventede score var da også ca. 7-1. Forskellen begyndte at slå igennem efter et par timer, hvor vi stod bedst på alle brætter.

Jesper K blev – igen – først færdig og derefter fulgte yderligere 5 pinde til stillingen 6-0 til os.

Ole synes tilsyneladende, at der manglede lidt spænding, så han afviklede en meget fordelagtig stilling til et slutspil med T mod S+L, men til alt held havde modstanderen brugt al sin tid, så sejren var aldrig for alvor i fare.

Fabrin havde merbonde, men modstanderen forsvarede sig fantasifuldt og skabte trusler mod kongen. Dronning og tårn havde svært ved at komme over at hjælpe kongestillingen, og det gav mulighed for et officersoffer, der som minimum havde givet evig skak. Det blev endnu værre og Fabrin sad med et tårn mindre og en konge, der måtte løbe hen over brættet. Heldigvis var modstanderen i vild tidsnød og det mundede ud i en remis i en stilling uden matsættende materiale.

Med storsejren kommer holdet op på førstepladsen. Det må nydes, men det er nok kun til låns, da der er et par højere ratet hold i rækken.

Visninger: 151