Spændende afslutning

Kategori: Nyheder Publiceret: Mandag, 5. december 2022 Skrevet af Thorlejf Meyer Udskriv Email

Herlev 2 - Odysseus 3  3½- 4½

3. holdet mødte Herlev 2 i forleden. Det lignede en overkommelig opgave, men Herlevs spillere kæmpede godt på alle brætter.

Efter et par timer så det ikke for godt ud. Thorlejf tog remis i et parti uden spræl eller ide. Jerry, Henrik og Fredrik stod ikke for godt på de sidste brætter. Fabian og William stod lige. Ligeså Michael og Gustav. De spillede begge remis, og pludselig kom Jerry igen, efter en stilling med springer mod tårn og en bonde nede. Så havde vi en sejr.

Henrik vandt en bonde, men solgte den og kom ud i en dårlig stilling og da Fredrik også stod skidt, kom vi bagud med en. 3½-2½.

Tilbage var nu Fabian og William på 1. og 3. bræt. Fabian havde vanen tro spillet på angreb, havde en bonde og god tid. I en presset stilling begik modstanderen en fejl, mistede en springer, og Fabian fandt hurtigt de afgørende træk og så stod det lige.

Tilbage sad William som havde presset vores skakven Kenneth ind i en passiv stilling. Der stod 10 spillere rundt om brættet, da William ofrede en springer i et stærkt angreb mod kongen. Usædvanligt var det, at han havde hele 10 min. tilbage på uret. Et par tvungne træk og Kenneth opgav. William havde 2 kvaliteter og en overlegen stilling. Vi hev sejren hjem og det var rigtig flot spillet af de unge løver fra Odysseus.
Visninger: 1024