Tiltrængt sejr

Kategori: Nyheder Publiceret: Mandag, 5. december 2022 Skrevet af Claus 'Ludvig' Jespersen Udskriv Email

Odysseus 2 – Herlev 1  6-2

Vi havde 2 reserver, hvilket Herlev toppede med 3 og tilmed i toppen, så det lignede en sikker sejr.

Desværre kom vi hurtigt bagud, da først Ole tabte og Konrad blev udsat for et kraftig kongeangreb, som det ikke lykkedes at afværge. Min modstander undlod at slå en bonde på f7, hvilket gav en meget usikker kongestilling, som hurtigt faldt sammen. Jesper H maste sin modstander i den åbne linje og Jesper K holdt presset i en franskmand og så stod det 3-2.

De sidste 3 partier var lige lovlig spændende. Fabrin fik en kæmpestilling med bindinger af modstanderens officerer i forhold til dronning og tårn og efterfølgende bondegevinst, men pludselig var der også bindinger den anden vej og kongeangreb begge veje. Komplikationerne endte heldigvis med at falde ud til Fabrins fordel.

William mødte samme modstander som om mandagen. Modstanderen ofrede ukorrekt en officer, hvilket William umiddelbart havde helt styr på, men presset endte med at give modchancer. Det mundede ud i et slutspil, hvor William i tidnød med konge og springer skulle holde styr på 4 fribønder på kongefløjen, samtidig med at bondemajoriteten på dronningenfløjen skulle føres frem. Det lykkedes på imponerende vis at holde hovedet koldt, og med 12 sekunder tilbage fik William forvandlet til dronning og vandt dermed 2-0 i den indbyrdes kamp.

Morten vandt en kvalitet, men i slutspillet med T+T mod T+L og 7 bønder på hver side var der ikke rigtig åbne linjer, så der måtte nørkles meget. Men da først det lykkedes at få et indbrudsfelt til tårnene faldt forsvaret hurtigt sammen. Dermed blev det til en tiltrængt sejr på 6-2.

Visninger: 333