Jan B. og Claus O. i duel

Af Jens Hornsgaard

Vores forårs-hurtigskak har udviklet sig til et parløb mellem Jan Brønnum og Claus Olsen, som har slået et godt hul til forfølgende.

De spillede remis indbyrdes og har ellers vundet de fleste partier. Jan B. er et halvt point foran og har derimod teten. Det bliver spændende i sidste runde på torsdag.

Husk, at alle kan stadig være med. Også selvom man ikke har været med til de første turneringer. Dog skal man have spillet mindst 3 turneringer for at få præmie.

William meldte afbud, men var lovligt undskyldt, da han spillede Copenhagen Chess Challenge i Ballerup. Spillede en god turnering og scorede 3½ point, selvom han var lavest ratet. Nu er William over 1500 i rating.

Hans bedste præstation var sejren over Daniel Andersen med 1862 i rating. 59. g4! var et pragttræk, der afgjorde et underholdende parti.

En hyggelig amatøraften

Af Thorlejf Meyer,

I denne sommertid, hvor der skal stærke tilbud og sensationer til at få folk op af sofaerne (spørg bare politikerne) var der mødt en god del klubmedlemmer (15) op til vores fremvisning af partier fra de mere almindelige medlemmer. Der blev serveret lidt vin og ost i aftenens løb.

William viste først et parti fra en holdkamp på 3. holdet. Det var spændende med mange forviklinger og gevinstchancer. William havde dog tydelig respekt for sin modstander og det endte remis.

Trio i front

Af Jens Hornsgaard

Så blev forårets hurtigskak skudt i gang. 12 spillere havde fundet vej til den første aften.

Da krudtrøgen havde lagt sig var en trio i front med Bent F, Claus O. og Jan B.

Formanden syntes, at det var en lidt hård aften efter to tab imod nummer 1 og 2 i vinterturneringen (Jan og Morten).

Det er som bekendt stadig muligt at være med. Bare mød op på torsdag. Hvis man ikke kan komme en aften, så tildeles man 1 point (af 2).

Tor maj 23 @19:00 -
Forårsturnering i hurtigskak 4/4
Tor Jun 06 @19:00 -
Norway Chess med Jacob Sylvan (inkl. pizza)